شرکت های زیادی تاکنون لپ تاپ ساخته اند. برخی از این شرکت ها در آمریکا و برخی دیگر در اروپا یا آسیا هستند. در اوایل، لپ تاپ ها سخت افزار ضعیفی داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای این وسیله هم پیشرفت کرده است. دو تا از محبوب ترین شرکت های ساخت لپ تاپ را می توان اچ پی و ایسوس دانست؛ اما سئوال اصلی کاربران قبل از خرید لپ تاپ، این است که لپ تاپ hp بهتر است یا Asus؟ همیشه قبل از خرید هر وسیله ای باید به دنبال راهنمای آن باشید؛ پس با این حساب باید به دنبال راهنمای خرید لپ تاپ هم باشید. در ادامه در سایت لپ تاپ دید، ما راهنمایی لازم برای خرید بهترین کالا میان این دو برند را برای شما به اشتراک می گذاریم.

 

لپ تاپ را می توان یکی از بهترین ابزارهای ساخته شده توسط بشر دانست؛ زیرا با این وسیله می توان همانند کامپیوتر، بازی کرد؛ به اینترنت متصل و وب گردی کرد؛ کار اداری انجام داد؛ بلیت قطار، اتوبوس، هواپیما خریداری کرد، اما بر خلاف کامپیوتر، قابل حمل است و مکان آن را می توان بدون هیچ مشکلی تغییر داد.

 

لپ تاپ hp بخریم یا Asus؟

 

چه لپ تاپی بهتر است ؟ لپ تاپ اچی بخرم یا ایسوس

 

 

 

در مقایسه لپ تاپ hp و Asus، هر کدام قابلیت های خاصی دارند و در یک بخش، کیفیت بهتری به کاربران ارائه می کنند. پس بسته به نیاز شما از لپ تاپ، لازم است کالای مورد نظر خود را خرید کنید؛ منظور ما این است که اگر برای گیم می خواهید لپ تاپ بخرید، Asus نسبت به hp بهتر است.

 

 

البته اچ پی نیز لپ تاپ های فوق العاده ای برای گیمینگ عرضه می کند، اما گل سر سبد لپ تاپ ایسوس، سری ROG است زیرا مخصوص گیمینگ ساخته شده. اگر به خاطر کارهای روزمره می خواهید لپ تاپ خرید کنید یا به عبارتی به دنبال خرید لپ تاپ برای کارهای مهندسی هستید، باید بدانید که اچ پی نسبت به ایسوس بهتر است، زیرا سابقه طولانی تری نسبت به ایسوس، کالاهای خود را در بازار عرضه کرده است؛ در نهایت اگر ملاک شما ارزان ترین لپ تاپ موجود در بازار میان دو برند است، ایسوس می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

 

میانگین قیمت لپ تاپ hp

میانگین قیمت hp | اچ پی گران تر است یا ایسوس

 

در اولین فاکتور بررسی لپ تاپ hp بهتر است یا Asus، که یکی از مهمترین فاکتور برای ایرانیان قبل از خرید لپ تاپ در این شرایط سخت اقتصادی است، بررسی قیمت ها است. قیمت لپ تاپ اچ پی از 12 میلیون تومان آغاز می شود و تا محدوده 60 میلیون تومان هم می رسد. این قیمت ها تخمینی است و هر روز قیمت ها تغییر می کند. قیمت ارزان ترین لپ تاپ hp مخصوص گیمینگ، حدود 20 میلیون تومان است و گران ترین لپ تاپ اچ پی مخصوص گیمینگ هم حدود 56 میلیون تومان است.

 

میانگین قیمت لپ تاپ Asus

 

در ادامه بررسی لپ تاپ hp بهتر است یا Asus، به بررسی قیمت لپ تاپ ایسوس می پردازیم. بر خلاف اچ پی، قیمت لپ تاپ ایسوس زیر 10 میلیون تومان در بهمن 1400 هم یافت می شود؛ ارزان ترین لپ تاپ Asus با قیمت هشت میلیون تومان به فروش می رسد و گران ترین لپ تاپ ایسوس با قیمت 50 میلیون در بازار موجود است.

 

ارزان ترین لپ تاپ ایسوس مخصوص گیمینگ از قیمت 25 میلیون تومان آغاز می شود و گران ترین لپ تاپ Asus مخصوص گیمینگ 48 میلیون تومان است.

در این بررسی تخمینی قیمت ها، ارزان ترین لپ تاپ مخصوص گیمینگ، به hp می رسد ولی اگر تصمیم به خرید گران ترین لپ تاپ مخصوص گیمینگ دارید، asus نسبت به hp قیمت ارزان تری دارد.

 

بررسی قطعات سخت افزاری hp

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای رسیدن به سئوال لپ تاپ asus بهتر است یا HP، بعد از قیمت، بررسی قطعات سخت افزاری است؛ hp یک شرکت آمریکایی است و برخی از قطعات سخت افزاری مانند کارت گرافیک، رم، کارت صدا و... از کشور و شرکت های مختلف جمع آوری می کند؛ موضوع این است که تمامی اجزای مورد نیاز شرکت اچ پی برای ساخت لپ تاپ، به مراکز تولید این شرکت در ایالت متحده حمل می شوند و مونتاژ نهایی به دست کارکنان hp در آمریکا انجام می شود.

لازم به ذکر است که دو تا از محبوب و بهترین چیپست های جهان، یعنی Intel و AMD در محصولات اچ پی قرار می گیرد.

 

بررسی قطعات سخت افزاری Asus

بر خلاف اچ پی، بسیاری از قطعات ایسوس ساخت چین هستند. مرکز اصلی این شرکت در تایوان قرار دارد. البته باید گفت چین قطعات خوبی تولید می کند، این را می توان از استفاده مردم جهان از محصولات ایسوس دید. یک نکته مشترک میان این دو شرکت، استفاده ایسوس از چیپست های اینتل و آ ام دی است.

ایسوس مسئول ساخت مادربرد است اما اچ پی این وظیفه را برعهده ندارد و به عبارتی دیگر، برخلاف ایسوس اچ پی از مادربرد دیگر شرکت ها استفاده می کند.

 

نتیجه نهایی

مقایسه ی بین لپ تاپ اچی با ایسوس - ایسوس بهتر یا اچ پی ؟

 

تا اینجا ما توضیحاتی در خصوص هر دو لپ تاپ داده ایم اما به طور کلی، هنوز سئوالاتی برای کاربران برای رسیدن به جواب سئوال لپ تاپ hp بهتر است یا Asus وجود دارد که نیاز به یافتن پاسخ آن قبل از خرید لپ تاپ hp یا ایسوس است. در ادامه، ما مهمترین سئوالات را پاسخ می دهیم که می توانید آن را مطالعه کنید. اما باید گفت که هر دو محصول hp و Asus، گزینه های منحصر به فردی برای انتخاب هستند اما لپ تاپ اچ پی، کیفیت بهتری دارند، دوام آن ها نسبت به ایسوس بیشتر است و عملکرد آن ها قدرتمند تر است و کاربران بیشتری را راضی نگه می دارد.

 

 

لپ تاپ ایسوس ارزان تر است یا اچ پی

قبل از خرید لپ تاپ ایسوس یا hp، باید بدانید که محصولات ایسوس به دلیل اینکه در یک کشور آسیایی تولید می شود، قیمت ارزان تری نسبت به اچ پی که در امریکا تولید می شود، دارد. از لحاظ سخت افزاری، محصولات ارسال شده به بازار از سوی هر دو شرکت تقریبا مشابه هم هستند.

لپ تاپ hp بهتر است یا Asus؟  اگر می خواهید قیمت کمتری خرج کنید و یک لپ تاپ منصفانه با قطعات سخت افزاری خوب خریداری کنید، ایسوس می تواند یکی از گزینه ها باشد. زیرا قیمت آن نسبت به اچ پی کمتر است.

 

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

با پیشرفت تکنولوژی، اینترنتی شدن کسب و کارها، نیاز به طراحی ساختمان سازی، لوگو شرکت، موشن گرافیک، شیوع کرونا و... کارها به صورت دورکاری انجام می شود و یا اینکه از طریق لپ تاپ هم می توان پروژه های اداری را انجام داد؛ به همین دلیل اگر به دنبال خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی هستید، محصولات اچ پی نسبت به ایسوس کیفیت بهتری ارائه می دهد و می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

تمام نکات مهمی که قبل از خرید لپ تاپ از این دو برند وجود دارد پاسخ دادیم، اما اگر شما از یکی از محصولات این دو برند استفاده کرده‌اید می توانید نظرات خود را در خصوص لپ تاپ hp بهتر است یا Asus با کاربران به اشتراک بگذارید تا دیگر ایرانیان، گزینه بهتری برای خرید داشته باشند.

 

 

خرید اینترنتی لپ تاپ از لپ تاپ دید

خرید اینترنتی لپ تاپ، یکی از پر ریسک ترین کارهای دنیا است؛ زیرا در حین ارسال مرسوله ممکن است کالا آسیب ببیند. بعد از اینکه دقیقا فهمیدید لپ تاپ hp بهتر است یا Asus، شما قبل از ثبت سفارش به صورت اینترنتی باید از خدمات فروشگاه مطمئن شوید؛ یعنی در حین ارسال مرسوله، پیشتیبان سایت باید پاسخگو باشد، در صورت آسیب وارد شدن به کالا امکان بازگردانی کالا وجود داشته باشد و... مشکلاتی که در حین ارسال کالا وجود دارد رفع شود.

 

خرید لپ تاپ استوک از فروشگاه لپ تاپ دید می تواند یکی از گزینه های مورد اعتماد برای خرید اینترنتی باشد؛ زیرا امکان ارسال کالا به صورت رایگان، تضمین ضمانت اصل کالا، هفت روز ضمانت بازگردانی کالا در صورت آسیب دیدن لپ تاپ در حین ارسال، یک ماه گارانتی رایگان و... را برای خریداران فراهم می کند.

 

شما طرفدار کدام برند هستید ؟ کدام برند را انتخاب میکنید ؟ نظر و سوالات خود را در مورد این رقابت زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.