آنچه در این مقاله خواهیم خواند :

 

زمانی که موضوع خرید لپ تاپ پیش می‌آید باید به فاکتورها و عوامل بسیار گسترده‌ای توجه شود، اگر از نظر هزینه و بودجه هیچ مشکلی ندارید به راحتی میتوانید لپ‌تاپ‌های دست اول و نو خریداری کنید؛ اما با توجه به بازار اقتصادی امروزه امکان خرید لپ تاپ‌های دست اول برای بسیاری از افراد وجود ندارد و این موضوع کاملا طبیعی است؛ اما جای هیچ نگرانی نیست بهترین پیشنهادی که در این موقع مطرح می‌شود لپ تاپ استوک است.

 

لپ تاپ استوک چیست؟

 پیش از اینکه بخواهیم به ویژگی‌های استوک بپردازیم در قدم اول بد نیست بگوییم که اصلا لپ‌تاپ استوک چیست؟ و چرا به برخی از لپ تاپ‌ها این لقب را می‌دهند؟ در واقع باید گفت که لپ تاپ استوک لپ تاپ‌هایی هستند که دست دوم می‌باشند و معمولا از سمت کشورهای اروپایی بدون کارتن به سمت کشورهای آسیا و خاورمیانه فرستاده می‌شود بسیاری از شرکت‌های سازنده لپ تاپ برای اینکه از شر برخی از محصولاتشان در انبار راحت شوند آن را به سایر کشورها می‌فرستند.

 

یکی از ویژگی‌های لپ تاپ‌های استوک این است که در بهترین حالت اصلاً کار نکرده‌اند و به خاطر اینکه خط تولید آنها متوقف شده یا دیگر از سوی کاربران طرفدار ندارند به سایر کشورها فرستاده می‌شود؛ اما دلیل محبوبیت استوک این است که در بدترین حالت لپ تاپ‌های استوک فقط چند بار خاموش و روشن شده اند و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند یعنی این لپ‌تاپ‌ها به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته و فقط چند بار در حد روشن و خاموش شدن استفاده شده اند.

 

لپ تاپ‌های استوک، لپ تاپ‌های دست دوم و کارکرده میباشند اما منظور ما از دست دوم و کارکرده به معنای این نیست که چندین سال کرده باشند بلکه منظور این است که این لپ تاپ‌ها فقط در حد ۱۰ روز تا یک ماه کار کرده‌اند و دوباره به خاطر دلایلی از سوی خریداران به شرکت عودت داده شده و شرکت آنها را پس گرفته و به سمت کشورهای آسیا و خاورمیانه فرستاده است. باید گفت برخی از بزرگترین شرکت‌های سازنده لپ تاپ برای اینکه از شر محصولات خودشان که عودت داده شده است در انبار راحت شود آنها را به کشورهای آسیا و خاورمیانه می‌فروشند. همچنین لپ تاپ‌های استوک از جمله محصولاتی است که خط تولید آنها متوقف شده است.

 

 

 

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا لپ تاپ‌های استوک در بازار وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری از کشورهای اروپایی که تولیدکننده بزرگ لپ تاپ هستند از جمله لپ تاپ‌های HP و DELL و LENOVO بعد از اینکه لپ‌تاپ‌های خودشان را به فروش می‌رسانند این تضمین را به مشتریان می‌دهند که شما میتوانید بعد از خرید ظرف مدت یکماه در صورتی که رضایت نداشتید دستگاه را به نمایندگی مرجوع کنید و با کسر مبلغی جزئی، پول خودتان را پس بگیرید؛ به همین دلیل در همین شرکت‌های بزرگ تعدادی لپ تاپ تقریباً کارکرده وجود دارد که دیگر به مشتریان و کاربران مستقیما عرضه نمی‌شود.

 

عامل دیگری که باعث می‌شود تعداد لپ تاپ‌های استوک در بازار افزایش یابد این است که بسیاری از فروشندگان برای بازاریابی و نشان دادن امکانات و قابلیت‌های یک لپ‌تاپ خاص، چند تا از آنها را در ویترین مغازه‌شان قرار می‌دهند. به عبارتی چند تا از آنها را باز می‌کنند به کاربران و خریداران نشان می‌دهند. بعد از گذشت مدت زمانی وقتی که این لپ‌تاپ‌ها به فروش نروند آنها مجبور می‌شوند که لپ‌تاپ را به نمایندگی پس دهند. بعد از بازگشت لپ‌تاپ‌ها به نمایندگی، این لپ تاپ‌ها که نه می توان گفت دسته اول هستند و نه می‌توان گفت دست دوم، وارد انبار می‌شوند. بعد از چند وقت شرکت‌های بزرگ تصمیم می‌گیرند که این لپ تاپ‌ها را تحت عنوان لپ تاپ استوک به سایر کشورها صادر کنند.

 

چرا امروزه لپ تاپ استوک از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است؟

 اولین دلیلی که باعث می‌شود لپ‌تاپ استوک مورد استقبال قرار بگیرد این است که این لپتاپ‌ها قیمت کاملا مناسب دارند؛ به عبارتی با توجه به اینکه این دستگاه ها از کارتن خارج شده و باز شده اند و در اغلب موارد بدون کارتن هستند به همین دلیل قیمت بسیار مناسبی دارند و در میان کاربران کاملا محبوب هستند.

نکته دیگری که در محبوبیت لپ تاپ‌های استوک موثر است کیفیت ساخت آن‌ها می‌باشد. بدون شک این لپ تاپ‌ها با لپ تاپ‌های دسته اول از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند؛ اما هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفی برای کاربران مقرون به صرفه هستند.

 

کیفیت لپ تاپ‌های استوک چگونه است؟

هنگام خرید لپ تاپ استوک شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که این لپ تاپ‌ها از نظر کیفیت ساخت در چه حدی قرار دارند؟ اگر بخواهیم این لپ تاپ ها را با نمونه‌های آک آن که در داخل ایران موجود هستند مقایسه کنیم امتیاز و برتری برای لپ تاپ‌های استوک خواهد بود؛ زیرا این لپ‌تاپ‌ها توسط کشورهای اروپایی طراحی و تولید شده اند و در این محصولات استانداردهای بسیار بالایی مورد توجه قرار گرفته است؛ اما بسیاری از لپ‌تاپ‌های آکی که در داخل ایران وجود دارد یا مونتاژ شده یا دستکاری و کپی شده اند؛ به همین دلیل از نظر کیفیت، لپ تاپ‌های استوک کاملا تضمین می‌شوند.

 

 

خرید سرفیس استوک با گارانتی

 

آشنایی با رده بندی لپ تاپ استوک

یک دسته از لپ‌تاپ‌ها، خاطرخواه بیشتری دارد و آن نیز مخصوص گیمینگ است؛ لپ تاپ استوک گیمینگ در بازار ایران وجود دارد، اما باید بدانید که تمام لپ‌تاپ‌های استوک، رده‌بندی شده هستند؛ قبل از خرید باید نسبت به این رده‌بندی‌ها آگاهی داشته باشید؛ زیرا ممکن است یک محصول با ضعیف‌ترین رده‌بندی خرید کنید. رده‌بندی‌های لپ‌تاپ‌های استوک به شرح زیر است:

  • A++
  • A+
  • A
  • A++ یکی از با کیفیت‌ترین رده‌بندی لپ‌تاپ‌ها است و A، جز لپ‌تاپ‌هایی است که مدت زمان استفاده از آن بیشتر است، خط و خش دارد، احتمال دارد قسمتی از دستگاه آسیب دیده باشد. اما مقرون به صرفه‌ترین گزینه، رده‌بندی A+ است.

 

مزیت لپ تاپ استوک

مهمترین مزیت این لپ‌تاپ‌ها این است که کم کار کرده هستند. نکته بسیار مهم دیگری که خرید لپ تاپ استوک را به صرفه میکند قیمت مناسب آنها میباشد. لپ تاپ‌های استوک از نظر کیفیت ساخت بالا با لپ تاپ‌های نو هیچ تفاوتی ندارند اما از قیمت بسیار مقرون به صرفه نیز برخوردار هستند. 

 

چگونه بفهمیم لپ تاپ استوک سالم است؟

 دانستن این موضوع کار بسیار سختی نیست و فقط توجه به ظاهر لپ تاپ و برخی از نکات می‌تواند سلامت لپ تاپ را به شما نشان دهد. شما می‌توانید با دقت لپ تاپ را بررسی کرده و سلامت آن را بررسی کنید. اگر میخواهید به طور کامل تست لپ تاپ را آموزش ببینید به به تست کامل لپ تاپ مراجعه کنید.

 

هنگام خرید محصولات استوک چه تست‌هایی انجام دهیم؟

 هنگام خرید لپ تاپ استوک باید ظاهر و کیفیت سخت افزاری آن را نیز مورد توجه قرار دهید. برای این کار شما باید دکمه‌های کیبورد، پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی، باتری و شارژر لپ تاپ را چک کنید. حتی توصیه می‌کنیم که در خرید لپ‌تاپ استوک به تست باتری،  تست ‌هارد، تست رم و گرافیک، تست نمایشگر و صفحه نمایش بپردازید.

 اگر لپ تاپ استوک از هر کدام از این تست‌ها سربلند خارج شد به معنای واقعی شانس به در خانه شما روی آورده و شما لپ تاپی را با قیمت مناسب و با کیفیت عالی خریداری کرده‌اید.

 

چرا لپ تاپ‌های استوک محبوب هستند؟

 امروزه لپ تاپ‌های استوک از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده است که با استقبال بسیاری از کاربران روبرو شود. مهمترین نکته که این محبوبیت را تضمین می‌کند قیمت بصرفه است. طبیعی است که بسیاری از کاربران توان خرید لپ تاپ‌های نو و دسته اولی که به بازار عرضه شده است را ندارند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند لپ تاپی خریداری کنند که استوک یا به اصطلاح کارکرده می‌باشند در اغلب موارد این لپ‌تاپ از کارتون خارج شده و بدون کارتون هستند.

 مهمترین مزیت خرید لپ تاپ استوک این است که این لپ تاپ‌ها از نظر کیفیت کاملا تضمین شده هستند و فقط چندین بار خاموش و روشن شدند.

 

لپ‌تاپ استوک برای چه کسانی مناسب است؟

 زمانی که مبحث خرید لپ تاپ پیش می‌آید همواره باید به فاکتورها و عوامل مختلفی توجه داشت. یکی از این فاکتورها توجه به قیمت لپ تاپ است. بدون شک هر چقدر لپ تاپ امکانات و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد طبیعی است که قیمت بیشتری نیز برخوردار است. زمانی که شما بخواهید یک لپ تاپ دست اول را با بودجه کم خریداری کنید مجبور هستید به دنبال لپ تاپی باشید که خدمات و قابلیت‌های کمتری را برایتان ارائه می‌دهد اما با همان قیمت می‌توانید لپ تاپ استوک خریداری کرده و مزایای بیشتری را به دست بیاورید.

 

 لپ‌تاپ استوک برای کسانی مناسب است که از نظر اقتصادی به دنبال خرید لپ تاپ به صرفه با کیفیت بسیار بالایی هستند. اگر امکان خرید لپ تاپ دست اول با کیفیت برایتان وجود دارد بدون شک آن را خریداری کنید اما توصیه می‌کنیم که حتماً چندین لپ تاپ استوک را نیز بررسی کرده و بعد اقدام به خرید لپ‌تاپ کنید.

 

نکته آخر

یک اشتباه، ضرر زیادی به شما وارد می‌کند؛ آن اشتباه چیزی جز انتخاب غلط در خرید اینترنتی نیست. برای خرید اینترنتی هر وسیله‌ای، باید به فروشگاه‌هایی سر بزنید که پشتیبانی ویژه‌ای برای شما برقرار کنند.

فروشگاه اینترنتی لپ تاپ دید، دقیقا به همین دلیل پایه گذاری شد؛ هدف ما یار و همراهی شما در هنگام خرید و یک ماه گارانتی رایگان برای شما است.