سرفیس چیست؟ این سوال معمولاً از سوی بسیاری از کاربران مطرح می‌شود؛ زمانی که افراد پا به دنیای تکنولوژی می‌گذارند با اصطلاحات و کلمات بسیار گسترده‌ای روبرو می‌شوند. دانستن معنای هر کدام از آنها در زمینه کاری می‌تواند شما را با پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای روبرو کند.

 در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه سرفیس چیست؟ و چه انواعی دارد؟ با شما گفت و گو کنیم. در پایان مقاله قصد داریم سوالات رایجی را که معمولا از سوی بسیاری از کاربران از ما پرسیده می‌شود برای شما ارائه دهیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

خرید و قیمت انواع سرفیس های پلمپ و استوک در فروشگاه لپ تاپ دید

 

اگر به دنبال خرید لپ تاپ استوک یا پلمپ کاملاً سبک و در عین حال قدرتمند هستید حتما با ما همراه باشید. سرفیس‌ها از جمله محصولاتی هستند که کاربردهای گسترده‌ای دارند و به راحتی نیاز شما را رفع می‌کنند. سرفیس‌ها از قابلیتهای بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند و توسط برند مایکروسافت عرضه شده‌اند.

 

فهرست مطالب در این پست :

 

سرفیس چیست؟

 به طور خلاصه باید گفت که سرفیس خانواده‌ای از محصولات شرکت مایکروسافت می‌باشد. این شرکت فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد. مایکروسافت از گذشته‌های دور در زمینه ساخت سیستم عامل و نرم افزارهای مختلف فعال بوده و در این زمینه موفقیت‌های بسیار چشمگیری نیز کسب کرده است.

 

 سیستم عامل‌هایی که توسط مایکروسافت ساخته شده است بسیاری از عملیات کامپیوتری جهان را انجام می‌دهد و در طول سال‌ها کاربران بسیار زیادی هستند که از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. در کنار سیستم عامل‌های قدرتمند، باید به نرم‌افزارهای حرفه‌ای مایکروسافت نیز اشاره‌ای داشته باشیم. این نرم‌افزارها کاملا کارآمد هستند و می‌توانند تحول بسیار بزرگی را در دنیای تکنولوژی و کامپیوتر ایجاد کنند. شاید شما کار با نرم افزار آفیس را تجربه کرده اید از خدمات آن برخوردار بوده اید.

 

 شرکت مایکروسافت همواره در زمینه تولید سیستم‌عامل و نرم‌افزارها فعالیت‌های موفقی داشته است؛ اما این شرکت به این موضوع اندیشید که باید دستگاهی طراحی کند که بتواند نرم‌افزارهای فوق‌العاده خودش را اجرا نماید؛ به همین دلیل ساخت سرفیس‌ها را شروع کرد.

سرفیس خانواده‌ای بزرگ مایکروسافت هستند که از تبلت‌ها و لپتاپ‌های معمولی گرفته تا لپ تاپ‌های لمسی و کامپیوترهای آل این وان all-in-one را در بر می‌گیرند.

 

 

انواع سرفیس‌ها

همانطور که گفتیم سرفیس‌ها خانواده‌ای بزرگ هستند که شامل تبلت و کامپیوترهای شخصی می‌باشد و حتی کامپیوترهای هوشمند سازمانی را نیز در خود جای داده اند؛ این محصولات توسط شرکت مایکروسافت طراحی و توسعه شده است. تمامی سرفیس‌ها به کمک شرکت پگاترون (Pegatron) که شرکتی تایوانی می‌باشد تولید می‌شود.

 شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سرفیس‌ها که ظاهری شبیه تبلت دارند با تبلت‌های معمولی چه تفاوتی دارند؟ در واقع سرفیس‌ها به معنای واقعی کامپیوتر کوچک و قابل حمل هستند که تمامی کارهای کامپیوتر رومیزی را انجام می‌دهند.

 

ویژگی سرفیس‌ها چیست؟

 سرفیس‌ها در مقایسه با لپ تاپ‌ها پیچیده تر هستند و امکانات و قابلیت‌های گسترده تری دارند. همچنین حمل و نقل آنها نیز کاملا آسان می‌باشد. شما می‌توانید انواع نرم افزارهای کامپیوتری نیز بر روی آنها نصب کنید. سرفیس‌ها از پردازنده‌های Core I5 و Core I7 نیز پشتیبانی می‌کنند و همچنین یک لپ‌تاپ قدرتمند خواهند بود.

سرفیس‌ها میزان ۱۶ گیگابایت حافظه رم RAM دارند و تا یک ترابایت حافظه SSD نیز پشتیبانی می‌کنند. در سرفیس‌ها کیبورد نیز وجود دارد و قلم آن می‌تواند به صورت مدرن کارهای شما را انجام دهد.

 

 

معرفی محصولات سرفیس مایکروسافت

محصولات سرفیس مایکروسافت از شش گروه اصلی تشکیل می‌شوند. در واقع این خانواده، خانواده‌ای ۶ نفره است که محصولات بسیار باکیفیتی را عرضه کرده است. در ادامه هر کدام از این محصولات را با جزئیات برای شما ارائه می‌دهیم:

 

سرفیس گو

سرفیس گو چیست؟ suface go

این دسته از محصولات سرفیس تبلت‌های هیبریدی هستند که با لوازم جانبی اختیاری به بازار عرضه شده اند. این سرفیس‌ها صفحه کلید جدا شونده نیز دارند و از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند. سرفیس گو ۲، سرفیس گو ۳ در دسته این خانواده از سرفیس‌ها قرار می‌گیرد.

 

سرفیس ‌پرو

surface prp - سرفیس پرو چیست؟

دسته دیگر محصولات سرفیس‌ها، سرفیس ‌پرو می‌باشد. در این دسته تبلت‌های هیبریدی سرفیس پرو ارائه شده است که امکانات مشابه با سرویس گو دارند. اگر بخواهیم سرفیس پرو را با سرفیس گو مقایسه کنیم باید بگوییم که از نظر امکانات و قابلیت‌ها با یکدیگر مشابه هستند اما از نظر سیستم و کانفینگ‌ها، سرفیس ‌پرو قدرتمند تر عمل می‌کند. در این دسته از سرفیس‌ها محصولات سرفیس پرو ۶، سرفیس پرو ۷، سرفیس پرو ۷ پلاس، سرفیس پرو ۸، سرفیس پرو X قرار دارد.

 

سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ تاپ چیست؟

 دسته دیگری از سرفیس‌ها، لپ تاپ‌های سرفیس هستند. این لپ تاپ‌ها با صفحه نمایش ۱۳ و نیم اینچ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه شده اند. زمانی که سرفیس لپ تاپ ۲ به بازار عرضه شد این محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ پرو بودند اما پیش از آن مدل‌های اولیه به ویندوز ۱۰ اس مجهز شده بودند. لپ‌تاپ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند سرفیس لپ تاپ ۳، سرفیس لپ تاپ ۴، سرفیس لپ تاپ استودیو،  سرفیس لپ تاپ گو هستند.

 

سرفیس بوک

سرفیس بوک چیست؟

دسته دیگری از خانواده سرفیس‌ها سرفیس بوک می‌باشد. در این دسته لپ‌تاپ‌ها قابلیتی دارند که صفحه نمایش آنها جدا می‌شود و حتی قابلیت این را دارد که به تبلتی مستقل تبدیل شوند. در سرفیس بوک‌ها سخت افزارهای قدرتمند و متنوعی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این دسته از محصولات پردازنده گرافیکی مستقل است که مهمترین ویژگی‌ این سری از خانواده سرفیس‌ها می‌باشد. نمونه‌ای از این سرفیس‌ها سرفیس بوک ۳ است.

 

سرفیس استودیو

سرفیس استدیو چیست؟

این سرفیس‌ها کامپیوترهای رومیزی هستند که تحت عنوان سرفیس استودیو شناخته شده اند. این محصولات یک‌کامپیوتر all-in-one ۲۸ اینچی محسوب می‌شوند.

 

 

سرفیس ‌هاب

سرفیس هاب چیست؟

 در واقع این دسته از خانواده سرفیس‌ها کامپیوتر‌های سازمانی هستند که صفحه نمایش بزرگ و لمسی دارند. تعامل و کار کردن با این کامپیوترها کاملا آسان است و شما به راحتی می‌توانید از این کامپیوترها برای ارائه مطالب و حتی همکاری با سایر افراد استفاده نمایید.

 

سرفیس Dou 2 

سرفیس dou چیست؟

محصول جدید خانواده ی سرفیس که به تازگی معرفی شده و سروصدای زیادی کرده است. سرفیس Dou یک تبلت اندرویدی است با پردازنده ی اسنپدراگون که دارای دو صفحه نمایش مجزا می‌باشد. این تبلت مانند یک کتاب باز میشود که هر کدام از صفحه نمایش ها میتوان یک تصویر مستقل از صفحه نمایش دیگری را نمایان کند و این قابلیت خیلی جالب انقلابی جدید را به پا خواهد کرد. اگر چه سخت افزار این تبلت مانند رقبای سامسونگ و شیائومی زیاد پیشرفته نیست اما طراحی و صفحه نمایش های 360 درجه‌ که هرکدام به راحتی یه عملیات جدا گانه را اجرا میکنند میتواند در ذهن کاربران نقش ببندد و طرفداران زیادی را جذب کند.

 

سرفیس با لپ تاپ چه تفاوتی دارد؟

 شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است که علت اصلی تفاوت سرفیس با لپ تاپ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سرفیس‌ها فیزیک بسیار پیشرفته‌ای دارند و از نظر ظاهری شبیه تبلت هستند؛ اما کاملاً کاربردهای گسترده تری ارائه می‌دهند. همچنین سرفیس از نظر حمل و نقل نیز آسان تر می‌باشد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سرفیس‌ها طراحی و رسم با قلم است.

 

آیا میتوان بر روی سرفیس نرم‌افزارهای کامپیوتری نصب کرد؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت که بله. شما میتوانید تمامی نرم‌افزارهای کامپیوتری را بر روی سرفیس‌ها نصب کنید. حتی این محصولات از برترین نسخه ویندوز ۱۰ پرو نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

اگر هر سوالی درباره سرفیس چیست؟ دارید با ما در ارتباط باشید مشاوران فروشگاه لپ تاپ دید در خدمت شما هستند تا بهترین و برترین خدمات را برایتان ارائه دهند.

 

تجربه ی استفاده از سرفیس

طبق تجربه های فروش سرفیس که فروشگاه ما تاکنون داشته حدود 97 درصد افراد از طراحی و کیفیت ساخت آن راضی بوده اند و از خرید خود احساس رضایت کامل داشته اند.

شما هم میتوانید در قسمت نظرات تجربه ی خود از خرید سرفیس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.