راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

یکی از دغدغه‌های بسیار مهمی که برنامه نویسان، به ویژه برنامه نویسان مبتدی و تازه کار با آن روبرو هستند، انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی است. راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی یکی از مهمترین چالش‌هایی است که بر سر کار برنامه نویسان قرار گرفته است. معمولاً کسانی که میخواهند برنامه نویسی را شروع کنند یا حتی سال‌ها است که در این زمینه فعالیت دارند همواره این سوال را می‌پرسند که چه لپ تاپی برای برنامه نویسی بخریم که تا چندین سال بتواند نیازهای ما را برای برنامه نویسی با زبان‌های مختلف پاسخ دهد؟

 در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بپردازیم و سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم. به عبارتی می‌خواهیم راهنمایی برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی ارائه دهیم تا بدانید باید به چه ویژگی‌هایی توجه داشته باشید.

 

نیاز و بودجه خودتان را در نظر بگیرید

 مهمترین عامل و فاکتوری که باید برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی مورد توجه قرار بگیرد این است که شما باید به نیاز خودتان و مبلغ بودجه ای که میتوانید بپردازید توجه کنید. به همین دلیل فارغ از هر ویژگی و فاکتوری که باید مورد بررسی قرار بگیرد، شما برای خودتان مشخص کنید که می‌خواهید برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی چقدر هزینه بپردازید؟

 معمولا بعضی از پلتفرم‌ها مانند اندروید یا پلتفرم ویندوز باید در محیط‌های نرم افزاری خاصی استفاده شوند؛ به همین دلیل در این موارد باید سخت افزار بالایی برای اجرای بهتر برنامه‌ها تهیه شود.

 

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اندروید

 

برنامه نویسی بر روی پلتفرم اندروید

 اگر قصد دارید که بر روی پلتفرم اندروید برنامه نویسی کنید باید هدف شما این باشد که یک برنامه نویس اندروید شوید. در این صورت باید با محیط Android Studio کار کنید. برای تسلط یافتن و انجام این کارها با سرعت بالا، باید سخت افزار قدرتمندی تهیه نمایید؛ سخت افزاری که حداقل ۴ گیگ رم و CPU  بالاتر از سری Pentium  داشته باشد. ایده آل ترین سیستم لپ تاپی است که رم ۸ گیگابایت رم و CPU  سری i5 یا سری i7 باشد.

 معمولاً برنامه نویسی در محیط اندروید در مقایسه با محیط‌های دیگر همچون ویندوز یا حتی برنامه نویسی برای بازی‌ها، نیاز به سخت افزار بالاتری دارد. در این برنامه نویسی‌ها زبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که منابع سخت افزاری بالایی می‌خواهد و میزان مصرف محیط IDE یا محیط توسعه یکپارچه بیشتری می‌طلبد.

 

برنامه نویسی تحت وب 

اگر هدف شما برنامه نویسی تحت وب است و می‌خواهید در پلتفرم وب و زبان‌های نشانه گذاری HTML و زبان برنامه نویسی PHP کار کنید نیاز به سخت افزار بالایی ندارید. لپ تاپ مهندسی که رم ۸ گیگابایت داشته باشد به راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند؛ اما اگر بخواهید برنامه نویسی تحت وب با زبان‌هایی مانند C# و محیط .NET انجام دهید باید با محیط توسعه یکپارچه ویژوال استودیو سر و کار داشته باشید در این صورت نیز باید سخت افزار بالاتری تهیه کنید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ابتدا هدف و نیاز خودتان را مورد توجه قرار داده و سپس به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باشید. در ادامه فاکتورهایی را برای شما معرفی می‌کنیم که مهمترین ویژگی‌های بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی هستند.

 

راهنمای خرید لپ تاپ برای طراحی سایت

 

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

 

نقش پردازنده در لپ تاپ برنامه نویسی 

 هرچقدر پردازنده‌ای که در سیستم شما مورد استفاده شده است قوی تر باشد شما عملکرد و سرعت لپ تاپ را بهتر و بیشتر متوجه خواهید شد. لپ تاپ‌هایی که کانفینگ بالاتری داشته باشند شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

 

مانیتور یا نمایشگر 

نکته مهم دیگر در خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی این است که به مانیتور و نمایشگر توجه کنید. شاید برنامه نویسان حرفه ای را دیده باشید که در مقابل خودشان چندین نمایشگر با ابعاد مختلف دارند؛ اگر بتوانید از دو یا سه مانیتور استفاده کنید سرعت برنامه نویسی خود را افزایش داده‌اید. معمولاً برنامه نویس‌ها با استفاده از یک مانیتور کد نویسی می‌کنند و نتیجه آن را بر روی دو مانیتور دیگر مشاهده می‌کنند.

 توصیه می‌کنیم که مانیتورهای مورد نظر خودتان را به صورت متفاوت انتخاب کنید که سایزهای متفاوتی داشته باشد؛ زیرا امروزه یکی از مهمترین موضوعات در مورد سایت‌ها واکنش گرایی است. شما می‌توانید نتیجه خودتان را در ابعاد و سایزهای مختلف مشاهده کنید.

 هرچه وضوح و کیفیت تصویر مانیتور افزایش یابد جزئیات دقیق تر و بیشتری از کار خودتان را مشاهده خواهید کرد. کیفیت تصویر FullHD یا همان ۱۰۸۰ پیکسل بهترین گزینه است.

 

به صفحه کلید توجه داشته باشید

 صفحه کلید و کیبورد یکی از بخش‌های جدا نشدنی برای کار برنامه نویسی می‌باشد. کیبورد سخت افزاری بسیار مهم است که برای برنامه نویسی شاخصه مهمی محسوب می‌شود. باید کیبوردی تهیه کنید که به راحتی بتوانید انگشتانتان را بر روی آن جا به جا کنید. به راحتی فشار دادن کلید‌ها و اینکه بی صدا باشند بر روی تمرکز شما موثر هستند. اگر جزء برنامه نویسانی هستیدکه در شب و در تاریکی نیز برنامه نویسی انجام می‌دهید توصیه می‌کنیم که کیبورد شما نور پس زمینه RGB داشته باشد.

بهتر است که تاچ پد لپ تاپ شما قابلیت شخصی سازی داشته باشد. در این صورت کار خودتان را راحت تر انجام می‌دهید؛ به همین دلیل در کنار کیبورد باید به تاچ پد لپ تاپ نیز توجه داشته باشید. بهتر است آن را بزرگ انتخاب نکنید زیرا به صورت مداوم دست شما با آن برخورد می‌کند.

 

لپ تاپ استوک ارزان قیمت

 

حافظه رم لپ تاپ برنامه نویسی چقدر باشد؟

نکته بسیار مهم در لپ تاپ برنامه نویسی حافظه رم می‌باشد. هر چقدر این میزان افزایش یابد سرعت لپ تاپ یا کامپیوتر نیز افزایش می‌یابد. حداقل باید مورد استفاده قرار بگیرد ۸ گیگابایت از نوع DDR4 است. اگر در توانتان است توصیه می‌کنیم که حافظه رم را افزایش دهید.

اگر به دنبال خرید لپ تاپ برنامه نویسی هستید توصیه می‌کنیم که در قدم اول نیاز و هدف خودتان را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با توجه به اینکه چقدر بودجه دارید و میخواهید از لپ تاپ برای چه برنامه نویسی استفاده کنید می‌توانید لپ تاپ مناسب خودتان را پیدا کنید.

 در این مقاله فاکتورهایی را برای شما معرفی کردیم که راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی هستند. امیدواریم با این نکات به درستی بتوانید متناسب با نیاز خودتان لپ تاپ مناسب انتخاب کنید.