لپ تاپ مناسب برای ترید، بورس و ارز دیجیتال

 

یکی از لذت بخش‌ترین کارها در دنیا، فعالیت در ترید سهام خارجی، بورس ایران و ترید ارز دیجیتال است؛ اگر شما هم علاقه زیادی برای خرید و فروش سهام در بورس، ترید سهام خارجی و یا ترید ارز دیجیتال دارید، اما لپ تاپ مناسب این کار ندارید که به علاقه خود رسیدگی کنید و به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید لپ تاپ مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال، این مقاله از فروشگاه لپ تاپ دید را بخوانید و بهترین محصول برای کاری که می‌خواهید انجام دهید را خریداری کنید.

 

لپ تاپ مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال بخریم یا کامپیوتر؟

 

با توجه بر اینکه در ایران احتمال قطع شدن برق نسبت به دیگر کشورها بیشتر است، استفاده از کامپیوتر برای ترید و دیگر کارها، به ضرر تریدر است؛ زیرا در مواقع حساس ممکن است برق قطع شود و شما نتوانید چیزی را معامله کنید.

اما بر خلاف کامپیوتر که برای روشن ماندن باید به برق وصل باشد، لپ تاپ اگر شارژ داشته باشد بدون اتصال به برق هم روشن می‌ماند و شما به راحتی می‌توانید همچنان به ترید کردن سهام خارجی، یا معامله در بورس و یا ترید کردن ارز دیجیتال خود ادامه دهید.

اما چیزی که مهم است همان اول مقاله بدانید، برای ترید کردن ارز دیجیتال، به سخت افزار توجه ویژه ای باید شود؛ منظور از سخت افزار، حافظه رم و کارت گرافیک است؛ اما پردازنده می‌تواند متوسط باشد. دلیل آن این است که یکی از مهمترین کارها برای تریدر ارز دیجیتال، بررسی نمودار ها است.

 

لپ تاپ استوک برای ترید، بورس و ارز دیجیتال مفید تر است یا لپ تاپ دسته دوم؟

 

لپ تاپ استوک کیفیت و دوام بهتری نسبت به لپ تاپ دسته دوم دارد؛ مدت کارکرد لپ تاپ استوک نسبت به دسته دوم کمتر است و چه بسا لپ تاپ استوک کار نکرده باشد و تنها به خاطر خش کوچک در ظاهر به فروشگاه مرجوع شده باشد؛ این دلایل باعث برتری لپ‌تاپ استوک نسبت به لپ تاپ دسته دوم می‌شود.

اگر سخت افزار لپ تاپ دسته دوم نسبت به لپ تاپ استوک مدنظر شما بهتر باشد، این امکان وجود دارد که بازدهی بهتری در کارهایی نظیر ترید، بورس و ترید ارز دیجیتال داشته باشد، اما لپ تاپ های دسته دوم ممکن است زودتر آسیب ببینند و مجبور شوید به خدمات کامپیوتری برای بر طرف کردن عیب لپ تاپ مراجعه کنید.

به فرض مثال یک لپ تاپ دسته دوم با پردازنده AMD Ryzen 7 5700U، رم 32 گیگابایت، حافظه داخلی 2 ترابایت و قدرت نگهداری شارژ باتری این لپ تاپ 17 ساعت باشد و در طرف دیگر یک لپ تاپ استوک با پردازنده Intel Core i5 1145G7، رم 8 گیگابایت، حافظه داخلی 1 ترابایت و قدرت نگهداری شارژ باتری لپ تاپ استوک 12 ساعت باشد، کدام لپ تاپ باید انتخاب کرد؟ به دلایل زیر پیشنهاد می‌شود لپ تاپ استوک انتخاب کنید:

 

  • دوام بهتر لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ دسته دوم به دلیل کارکرد کمتر
  • ایراد کمتر قطعات سخت افزاری به دلیل کمتر کار کردن لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ دسته دوم
  • قدرت بهتر به دلیل کارکرد کمتر لپ تاپ استوک
  • قیمت بهتر نسبت به لپ تاپ دسته اول و لپ تاپ دسته دوم
  • بازدهی بهتر نسبت به لپ تاپ دسته دوم به دلیل کارکرد کمتر
  • قیمت منصفانه نسبت به لپ تاپ دسته دوم و لپ تاپ های دسته اول

 

لپ تاپ مناسب ترید

 

این روزها آمار تریدرها بیشتر از گذشته شده است و خرید لپ تاپ استوک مخصوص ترید هم بیشتر از گذشته شده است. چهار اجزا مهم لپ تاپ برای ترید می‌توان به پردازنده، حافظه رم، حافظه داخلی و کارت گرافیک اشاره کرد.

اگر برای تریدر شدن تصمیم به خرید لپ تاپ گرفتید، باید بدانید حداقل حافظه رم باید 8 گیگابایت و حداکثر حافظه رم باید 16 گیگابایت باشد؛ اما شما اگر بودجه کافی دارید می توانید از حافظه رم های بهتر هم استفاده کنید.

از پردازنده های کاربردی برای ترید می توان به Intel Core i5 1145G7 و یا از محصولات AMD که یکی از بهترین نسخه ها Ryzen 7 5700U است، اشاره کرد.

از حافظه های داخلی مفید برای ترید می‌توان به حافظه‌های SSD از فضای 256 گیگابایت تا فضای 1 ترابایت اشاره کرد؛ هر چقدر فضای داخلی بهتر باشد، بازدهی لپ تاپ در حین ترید کردن شما بهتر است.

یکی از بخش های مهم لپ تاپ برای ترید، کارت گرافیک است؛ کارت گرافیک یک لپ تاپ استوک می تواند AMD Radeon Vega8 و یا Intel Iris Xe Graphics باشد. البته دیگر مدل های کارت گرافیک هم کارساز هستند.

اگر نسبت به باتری لپ تاپ حساس هستید، باید بدانید که حداقل قدرت باتری لپ تاپ برای ترید می توان به مدت زمان 3 تا 6 ساعت اشاره کرد و حداکثر قدرت کاربردی باتری برای ترید هم حدود 15 تا 17 ساعت است که نیازهای شما را در ایران برآورده می‌کند.

باید بدانید که حداکثرهای قرار گرفته در این مقاله، اگر شما بودجه دارید برای شما صادق نیست و شما می توانید از لپ تاپ های با امکانات بهتر هم استفاده کنید.

 

لپ تاپ مناسب بورس

 

اگر یکی از بهترین معامله‌گرهای بورس هم باشید اما با ابزارهای ضعیفی کار کنید، به مشکل می‌خورید؛ منظور ما این نیست که اگر بهترین لپ تاپ دنیا بخرید بهترین معامله‌گر می‌شوید؛ بلکه کیفیت لپ‌تاپ مهم است؛ لپ‌تاپ با کیفیت در صورتی که موجب شود کارهای شما را سریع انجام دهد، باعث می‌شود تاثیر بهتری بر روی فعالیت‌های شما در بورس بگذارد.

اولین ویژگی یک لپ تاپ مناسب بورس که باید به آن توجه کنید، پردازنده آن است؛ دو تا از بهترین پردازنده‌های کاربردی برای فعالیت در بورس می‌توان به Celeron و Core i3 اشاره کرد؛ زیرا علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارد، کارایی خوبی در بررسی و اجرای محاسبه‌های مربوط به تحلیل نمودارها و داده ها دارد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم لپ تاپ برای بورس، حافظه رم است. اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید و یکی از بهترین انتخاب های ممکن را داشته باشید، باید آینده نگر هم باشید و یک حافظه رم را انتخاب کنید که تا چندین سال دیگر کاربردی باشد.

توضیه ما انتخاب لپ تاپی است که حداقل 4 گیگابایت و حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

اگر نمی خواهید بییش از حد خرج کنید، پیشنهاد ما انتخاب لپ تاپی است که مدت زمان نگهداری شارژ باتری 6 تا 12 ساعت باشد.

آخرین نکته مهم برای داشتن یک لپ تاپ مناسب بورس، داشتن کارت گرافیک مناسب است؛ کارت گرافیک باید مجزا با حداقل ظرفیت 2 گیگابایت باشد تا در نمایش بهتر نمودارها تاثیرگذار باشد.

اگر یک لپ تاپ استوک با تمامی شرایط بالا وجود داشته باشد، انتخاب مفیدی برای شما می تواند باشد.

 

لپ تاپ مناسب ارز دیجیتال

 

یکی از پردازنده های مناسب برای ترید کردن ارز دیجیتال، پردازنده اینتل Core i3 است. البته هر چقدر مدل پردازنده و کارت گرافیک بالاتر باشد، راحت تر می توان ترید کرد. اما مهمترین قسمت های سخت افزاری برای یک تریدر رم و حافظه داخلی است تا پردازش داده و نمودارها سریعتر انجام شود.

نکته مهم صفحه نمایش لپ تاپ مخصوص ترید است؛ لپ تاپ استوکی باید انتخاب شود که مانیتور آن IPS یا TN باشد تا به چشمان شما آسیب وارد نشود.

حداقل رم پیشنهادی برای یک تریدر ارز دیجیتال 8 گیگابایت است و شما می توانید از رم های 16 یا 32 گیگابایت هم استفاده کنید.

نکته مهمی که باید بدانید قبل از خرید لپ تاپ مناسب ارز دیجیتال بدانید این است که به دلیل اینکه بعد از اجرای برنامه های تحلیلی، نیازمند به یک فضا برای ذخیره ساازی و بازخوانی اطلاعات است، لپ تاپ های مجهز به حافظه SSD با یک ترابایت حافظه داخلی می تواند گزینه مفیدی باشد.

آخرین نکته ای که باید بدانید، لپ تاپ مخصوص ترید ارز دیجیتال اگر می خواهید خریداری کنید، باید به قابلیت ارتقا رم و حافظه داخلی داشته باشد.

 

معرفی بهترین لپ تاپ مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال

 

انتخاب یک لپ تاپ استوک که تمامی شرایط بالا داشته باشد می تواند یک معادله برد برای شما رقم بزند؛ اگر یک لپ تاپ با قابلیت ارتقا بتوانید خریداری کنید که حافظه رم آن 4 یا 8 گیگابایت باشد، حافظه داخلی 512 گیگابایت یا 1 ترابایت، کارت گرافیک آن نسل سوم به بعد باشد، می‌تواند به راحتی ترید کنید.

 

ارزانترین لپ تاپ مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال

 

 

 

 

ارزان ترین لپ تاپ برای ترید، بورس و ارز دیجیتال، محصول اچ پی است؛ لپ تاپ استوک HP8470p با پردازنده نسل سومی Core i5، حافظه داخلی HDD 500 گیگابایت، رم 4 گیگابایت و مدل کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 که بدون حافظه گرافیکی مجزا است.

 

لپ تاپ hp8470 مناسب بورس و ترید

 

این لپ تاپ با قیمت بین 6 میلیون و پانصد تا 7 میلیون در فروشگاه لپ تاپ دید به فروش می رسد.

 

خرید لپ تاپ hp8470p

 

 

 

دومین لپ تاپ ارزان مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال در فروشگاه لپ تاپ دید هم از برند اچ پی است؛ لپ تاپ استوک اچ پی ProBook 645 G2، با حافظه رم 8 گیگابایت و پردازنده AMD-A8 8600 که حافظه داخلی آن HDD 500 گیگابایت است، به مدل کارت گرافیک AMD Radeon R6 مجهز است. 

 

لپ تاپ hp 645 g2 برای ترید

 

این محصول که رزولوشن صفحه نمایش HD دارد، با قیمتی بین 6 میلیون و 975 هزار تا 7 میلیون و 500 در فروشگاه اینترنتی لپ تاپ دید به فروش می رسد.

 

خرید لپ تاپ hp 645 g2

 

 

ترید و معامله به قدری پر استقبال است که شرکت لنوو هم محصولی برای خریداران لپ تاپ مخصوص ترید، بورس و ارز دیجیتال ساخته است؛ این لپ تاپ استوک که lenovo thinkpad t450 5 4g نام دارد، حافظه رم 4 گیگابایت، پردازنده نسل پنجم Core i5  دارد و حافظه داخلی آن HDD 500 گیگابایت است.

 

لپ تاپ لنوو t450 برای ترید

 

مدل کارت گرافیک لپ تاپ لنوو T-450 اینتل HD Graphics 5500 و این لپ تاپ بدون حافظه گرافیکی مجزا است؛ قیمت این لپ تاپ در بازه 7 میلیون و 680 تومان تا 8 میلیون تومان در فروشگاه لپ تاپ دید به فروش می رسد.

 

خرید لپ تاپ لنوو T-450

 

گران ترین لپ تاپ مناسب ترید، بورس و ارز دیجیتال

 

اگر بودجه کافی دارید و به دنبال خرید لپ تاپ استوک با کیفیت بالا هستید،  لپ تاپ اچ پی Hp Zbook 15 G3 با پردازنده Core I7 نسل 6 و 4G گرافیک اختصاصی M2000m  می تواند گزینه مفیدی برای شما باشد.

این لپ تاپ حافظه رم 16 گیگابایتی دارد و به پردازنده نسل ششمی Core i7 مجهز شده است. حافظه داخلی این لپ تاپ SSD 512 گیگابایتی است و مدل کارت گرافیکی این لپ تاپ استوک Nvidia Quadro® M2000M GDDR5 با حافظه اختصاصی گرافیکی 4 گیگابایتی مجهز است.

در فروشگاه اینترنتی ما این محصول استوک با قیمت 20 میلیون تومان به فروش می رسد.

 

کدام لپ تاپ برای ترید، بورس و ارز دیجیتال مناسب است؟

 

پیشنهاد ما لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 645 G2 است؛ زیرا حافظه رم و حافظه داخلی این لپ تاپ برای ترید مناسب است و کارت گرافیک این لپ تاپ جز بهترین کارت گرافیک‌ دهه اخیر است.

قیمت این لپ تاپ هم نسبت به دیگر لپ تاپ های معرفی شده در این مقاله منصفانه تر است.